הטעויות הנפוצות ביותר בבחירת נעלי צעד ראשון

בחירה של נעלי ילדים היא לא דבר של מה בכך. יש לקחת בחשבון שעם הנעליים האלו הילד שלך יוצא אל העולם הגדול ולכן חשוב לדעת מאיזה טעויות להימנע. כדי לעשות זאת, יש להכיר את הדברים החשובים שצריכים להיות בכל נעל כדי שהילד שלך יקבל את הטוב ביותר.

אבל איך נדע שהבחירה שלנו לא שגויה ואיך ונבחין בין כל המלאי שיש בחנויות ובאונליין? ומתי בכלל כדאי לקנות נעלי צעד ראשון? והאם ילדים צריכים נעליים כשהם לומדים ללכת?

בחירת נעלי צעד ראשון

בחירת נעלי צעד ראשון

הטעויות הנפוצות:

טעות ראשונה: הורים רצים וקונים נעליים מוקדם מידי
עם הצעדים הראשונים ההתלהבות בשיאה (ובצדק!), אבל האמת היא שאין צורך לרוץ ולקנות נעליים מיד כשהילד מתחיל ללכת. כדאי לחכות עד שהילד או הילדה מצליחים ללכת בצורה מאוזנת ובטוחה באופן עצמאי. הסיבה היא שהליכה יחפה עוזרת לילד לחזק את שרירי הרגליים, את האיזון, ובהליכה יחפה הרגליים הרכות והעדינות של הילד לומדות להתרגל למשטחים השונים שעליהם הוא דורך.

הבעיה היא שאי אפשר ליצור לילד סביבה מוגנת מזכוכיות, מסמרים, מרצפה קרה או חמה, ומשאר סכנות שאורבות בדריכה על חול או על רצפה (הידעת שאחד המשטחים שהכי מתחממים הוא דשא סינטטי??), ולכן מומלץ לקנות נעליים לילד שכבר הולך גם מחוץ לבית.

טעות שניה: קונים נעלים מבלי למדוד 

יש  להתחיל במדידת כף הרגל – זה הרבה יותר פשוט מאיך שזה נשמע - יש להניח דף נייר צמוד לקיר, להעמיד על הנייר את הקטנטנן כך שעקב הרגל נוגע בקיר ולסמן עם כלי כתיבה את הנקודה אליה מגיעה האצבע הארוכה בכף הרגל. שחררו את הקטנטנן להשתולל ולזוז כרצונו ומדדו באמצעות סרגל את המרחק בין תחילת הנייר לנקודה הארוכה ביותר שסימנתם. זהו. די פשוט, נכון?

טיפ שלנו: לרוב כפות הרגליים לא זהות ולכן מומלץ למדוד את שתי כפות הרגליים ולהסתמך על המדידה הארוכה מבינהן. 

טעות שלישית: בוחרים מידה שגויה
בהמשך ישיר לסעיף הקודם, אם חשבת לעצמך שכדאי לקחת נעליים במידה אחת גדולה יותר כדי שיהיה לקטנצ'יק לאן לגדול, כנראה שזאת לא הבחירה הנכונה או הבריאה לעשות.

נעליים גדולות מידי עלולות לעכב את ההתפתחות פשוט כי הן לא נוחות להליכה והילד בעצם לא לומד איך לאזן ולייצב את עצמו. כמו כן, נעליים גדולות גורמות לסכנת נפילה תמידית.

טעות רביעית: לא שמים דגש על התאמה לכף הרגל
זהו כנראה הסעיף החשוב ביותר. אפשר לחלק את ההתאמה לשני חלקים– נוחות ומרחב. בכל הקשור לנוחות, פשוט צריך שהנעל תהייה נוחה לילד כשהוא נועל אותה. ומבחינת המרחב– הנעל המתאימה תשאיר מרחב של בערך 2 ס"מ בין קצה הבוהן לקצה הנעל. כדי לבדוק את זה, אפשר לבצע את הבדיקה המוכרת, להעמיד את הפעוט וללחוץ על החלק הקדמי של הנעל עם האצבעות. גם בחלק האחורי של הנעל אמור להיות מרחב. ניתן להכניס את האצבע בין עקב הרגל של ילדך והחלק האחורי של פנים הנעל. האצבע שלך  אמורה להיכנס שם בצפיפות. במידה ואי אפשר להכניס את האצבע, הנעל צמודה מדי.

במידה ולא יהיה מספיק מרחב לרגל בתוך הנעל, התנועה תהייה רובוטית יותר כיוון שהרגל תצטרך להסתדר עם פחות מרחב לתנועה. במידה והאצבע נכנסת בחופשיות, זה אומר שהנעל רופפת מדי.

טעות חמישית: לא בודקים את החלק הפנימי של הנעל
הכוונה היא ממש לבדוק מה שהולך בתוך הנעל. בדקו שאין שם שום דבר שיכול לעורר אי נוחות, שאין תפרים פרומים ובדקו שיש מדרך מרופד ומאורר. בנוסף לכל אלה, בדקו מהו החומר ממנו עשויה הנעל. בדקו שהחומר הוא איכותי (נטול כרום או ניקל), וכזה שלא נהרס מהר ותצטרכו לקנות זוג נעלי צעד ראשון חדשות בעוד שבוע-שבועיים.

לצערנו, הנטיה לחסוך כמה שקלים לא תמיד משתלמת, כי הנעליים עלולות להיהרס מהר ונצטרך לרכוש זוג חדש.

טעות שישית:  מחפשים אחר נעל אורתופדית
רפידה אורתופדית, כריות אוויר, בולמי זעזועים ושאר המצאות הם פרטים שחשובים רק למבוגרים. אצל ילדים הדבר היחיד שיש לתת עליו את הדעת הוא שהנעל לא תציק לילד ושצורתה לא תהיה שונה מצורת כף רגלו. לרוב הילדים כף רגל ישרה וקצת שטוחה ורוב הנעליים מתאימות להם.

נעל אורתופדית מיועדת רק לילד עם עיוות בכף הרגל. נעל כזאת מותאמת לרגל הילד באופן מיוחד ואישי, ואינה נקנית כך סתם בחנות נעליים. כך גם לגבי רפידה אנטומית, שבה הכוונה היא לשינוי במבנה כף הרגל, כמו הגבהה של חלק ממנה. גם כאן מדובר על נעל שקונים במקום שמתמחה בחנויות כאלה ולא בחנויות הנעליים, ורק לאחר שרופא איבחן את הצורך הזה.

טעות שביעית: לא מערבים את הילדים בבחירה

כדאי לאפשר לילד או הילדה לבחור את הנעל החדשה שלו, כמובן עם עזרה שלך. הסיבה היא שאם תכפו על הילד את הנעליים שאתם בחרתם, יכול מאוד להיות שהוא יתנגד לנעול אותם. במצב כזה, הכסף ששילמתם על הנעליים ילך לפח כי הן פשוט ישבו במגירת הנעליים ללא שימוש וזה פשוט חבל.

מה הופך את נעלי הילדים של אולד סולס למיוחדות כל כך ולמה כדאי לך להחזיק זוג?

נעלי אולד סולס נוחות להתאהבות (ולהליכה…): מהתחושה הנעימה של העור האיכותי, ועד העיצוב הקלאסי שמתאים לכל בגד שהילדים ילבשו. הן נוחות ובסטייל, פרקטיות ונוחות ומאושרות על ידי איגוד הפודיאטריה האוסטרלי.

ברגע שיהיה לך זוג נעלי אולד סולס מהממות תבינו שאתם משקיעים בהתפתחות הבריאה של כף הרגל של הקטנטנים שלך.

 

 

מדוע אולד סולס מייצרים את הנעליים הטובות ביותר עבור תינוקות ופעוטות?

זה די פשוט האמת. הרבה מחשבה, מסירות ואהבה מושקעת בעיצוב נעלי הילדים של אולד סולס. להם מצטרפת הבנה מעמיקה של השלבים החיוניים להתפתחות הילד בעיצוב נעליים.

במילים פשוטות, נעלי Old Soles הן ללא ספק הנעליים הטובות ביותר לפעוטות ולילדים לכל ההרפתקאות הקטנות של החיים.